Nusa Lembongan & laatste weekje op de kindergarten

2 juni 2017 - Bali, Indonesië

Afgelopen donderdag zijn we vertrokken naar Sanur. Sanur is een plaatsje aan de kust met veel leuke restaurantjes en barretjes, met ook een oranje bar. Hier zouden ze Nederlandse snacks verkopen en daar hadden wij wel zin in! Na een dagje op het strand te hebben gelegen gingen we opzoek naar de oranje bar. Ze hadden inderdaad kroketten en frikadellen, maar helaas waren deze niet zo lekker. Een vierkante kroket en een pittige gehaktstaaf als frikandel.. dit viel een beetje tegen! Daarna zijn we nog een drankje gaan doen bij de casablanca, een bar waar iedere dag een live bandje speelt.

Op vrijdagochtend zijn we vertrokken naar Nusa Lembongan. Na een boottochtje van een half uurtje en een taxi ritje achterop de wagen kwamen we aan bij ons hotel. De eigenaresse vroeg gelijk of we geïnteresseerd waren in een snorkel tour rond het eiland. Hier zouden we, als we geluk hadden, schildpadden, dolfijnen en manta's kunnen zien. Rond 14.00 werden we opgehaald voor onze boottrip. We gingen met 3 andere meiden, die toevallig ook nederlands waren. Dit was heel gezellig. We hadden verschillende stops rond het eiland waar we het water in konden. We hebben enorm veel vissen gezien, het verschil met vorige week was dat ze deze keer veel dichterbij kwamen. We hebben zelfs een zee schildpad gezien! 0p onze laatste stop konden we zwemmen met manta's. Voor iedereen die niet weet wat een manta is, google dit maar even! Grote enge vissen waar wij als kleine mensjes boven mochten zwemmen. Na wat twijfelen wilde ik het toch graag doen want ja, daarvoor waren we eigenlijk naar dit eiland gekomen. Gelukkig vond Maritza het ook eng en gingen we hand in hand het water in.

Op zaterdag hadden we een golfkarretje gehuurd! Met ons golfkarretje hebben we heel het eiland rond gereden. We hebben gekayakt door een mangrove bos en waande ons heel even in expeditie robinson. Maud en ik waren helaas geen goed team en konden Maritza en Sam maar moeilijk bijhouden (lees: we zaten steeds vast tussen de takken). Op nusa lembongan kan je met een gele brug naar Nusa Ceningan, een eilandje naast Nusa lembongan. Omdat onze golfkar hier helaas niet op mocht, moesten we lopen naar het andere eiland. Met als gevolg dat we geen vervoer meer hadden. Taxi's kennen ze op dat eiland niet. De locale bevolking bood aan ons te brengen naar de plek waar we wilden gaan ziplinen. Zo gezegd, zo gedaan. Maritza achter op de scooter een een oude stinkende man, ik zat achterop bij een 14 jarige (hier rijden ze namelijk al scooter vanaf dat ze geboren worden). En omdat er maar drie scooters waren mochten Sam en Maud met ze tweeën achterop! Ik was blij dat iedereen heel huids bij onze bestemming was aangekomen. Na het ziplinen zijn we naar een plek gereden waar we konden genieten van de zonsondergang. Hier hebben we alleen niet veel van gezien omdat het vrij bewolkt was. Savonds zijn we lekker gaan eten op het strand.

Op zondag wilde we in de ochtend naar het strand gaan omdat we rond 14.00 weer opgehaald zouden worden om terug te gaan naar Bali. Nadat we net ons handdoekje neer hadden gelegd kwamen de eerste regendruppels al uit de lucht vallen. In het begin dachten we dat het nog wel mee viel dus maakte niet veel haast om te vertrekken. De druppels veranderde binnen een paar seconden naar een onwijs harde regenbui. We hebben toen snel onze spulletjes ingepakt en hebben een plek gezocht om te schuilen. In de middag was het tijd om terug te gaan naar Bali. Was een helse rit was dit zeg! Omdat het weer ze slecht was die dag, was ze zee super wild. Toen we 5 minuten aan het varen waren begon het weer flink te regenen. Hierdoor klapte de boot steeds op de golven en ging de boot super veel op en neer. Iedereen was in paniek en aan het gillen. Toen we ongeveer op de helft waren, klapte de boot zo hard op de golven dat de moter uitsloeg. Gelukkig kregen ze de boot snel weer aan de praat en konden we weer verder varen. Wat waren we blij dat we weer veilig op het land stonden. Savonds hebben we nog sushi gegeten in Sanur voordat we weer terug gingen naar Ubud.

Maandag ochtend werden we al vroeg wakker gemaakt door Maritza. Haar pinpas was namelijk geskimd. Na een paar belletjes met de bank was dit gelukkig zo geregeld en krijgt ze alles netjes terug gestort. In de middag was het slecht weer op Bali en besloten we een middagje te gaan shoppen in Kuta. Op woensdag was alweer  onze laatste dag op de kindergarten. Ik vind het stiekem toch wel jammer dat het voorbij is en zal de kindjes wel gaan missen. We hadden stiften gehaald voor in de klas en hebben ieder kind een pakketje met vouwblaadjes gegeven. Hier waren ze super blij mee!

Nu is het tijd om te vertrekken uit Bali. Onze eerste bestemming: Gili Trawagan.

Liefs

1. Greet:
    2 juni 2017
    Super wat je daar allemaal doet zeg knap van jullie
    Nog een hele fijne vacantie in Bali groetjes tante greet
  2. Pia:
    2 juni 2017
    Hoi Lian,
    Wat leuk om je reis in Indonesië zo te kunnen volgen. Een ervaring voor je om nooit meer te vergeten. Ik ben jaloers op je als ik alles lees ;-). Je zult wel veel foto's maken, ik wil ze graag zien als je terug bent. Kan ik toch nog genieten van Indonesië LOL. Nog veel plezier.
    xxx Pia
  3. Stien Antonisa:
    4 juni 2017
    Wat maken jullieer iets mooi van nog veel plezier