De eerste dagen op Bali

2 mei 2017 - Bali, Indonesië

Na 7 maanden van voorbreiding was het afgelopen zaterdag dan eindelijk zo ver, onze reis naar Indonesië kon beginnen.
Met heel veel lieve briefjes, foto's en cadeautjes stapte ik, iets wat nerveus, het vliegtuig in. We hadden het geluk 6 stoelen te hebben met 4 man, wat betekende dat we lekker met de voetjes omhoog hebben gezeten tijdens de eerste vlucht. Na een vlucht van 13 uur, helaas zonder slaap voor mij, landen we op de luchthaven van Jakarta. Hier hadden we onze overstap. Na wat stressen op de luchthaven van Jakarta (omdat ik niet door de douane heen kwam zonder visum, en de rest wel) hadden we gelukkig toch onze overstap gehaald! De vlucht van Jakarta naar Bali was maar anderhalf uur. Heel fijn, wat dat vliegen was ik na 13 uur wel zat!

Eenmaal aangekomen op Bali, met een temperatuur van 32 graden, kon ons avontuur beginnen. We werden opgehaald door een man van the green lion (de organisatie die ons vrijwilligerswerk regelt) die ons naar ons huisje voor de komende vijf weken bracht. Eenmaal aangekomen was het helaas al donker en konden we het mooie uitzicht nog niet zien. We hebben onze backpack in onze kamer gezet en zijn lekker wat gaan eten in een klein restaurantje beneden onze kamer.

Na een (koude) douche zijn we op bed gaan liggen omdat we allemaal erg moe waren van de reis. Helaas kon ik, waarschijnlijk door het tijdverschil, niet in slaap komen. Dus was het weer een kort nachtje voor mij. We hebben trouwens ook heel veel huisdiertjes die onze kamer ook heel gezellig vinden. Er zijn iedere dag zo'n 7 salamanders die ons vergezellen tijdens het douchen.

Maandag begon onze cultuur week in Ubud. We zijn naar een markt geweest en naar de monkey forest. Wat nog best spannend was. Er was ons namelijk verteld dat er veel vrijwilligers al gebeten zijn door een van die aapjes daar. Wij liepen dus iets was gespannen door het park heen. In de avond zijn we naar een traditionele balinese dansshow geweest. Met een biertje in ons hand hebben we de show bewonderd. De show vonden wij alle 4 iets wat apart. Ook sloeg de vermoeidheid in de avond weer flink toe en zijn we lekker optijd naar onze kamer gegaan.

Morgen gaan we de rijstvelden van Ubud ontdekken en heeeeel veel wandelen. Maar hier ga ik in mijn volgende blog op verder!

Veel liefs!

1. Mark, Annemarie, Kim en Lars:
    2 mei 2017
    Leuk om te lezen, Lian. Geniet er maar lekker van. Dikke kus.